Det første spadestik

Endelig oprandt dagen for det 1. spadestik

Det første spadestik

Det 1. spadestik til ferieboligerne blev taget den 10. juni 2005 af (fra venstre) borgmester Svend Ole Gammelgaard, Skærbæk kommune, entreprenørerne og investorerne Lars Svensen og Hans Schmidt, 2S Gruppen A/S i Tønder samt projektets idémand, direktør Flemming Reeslev, Reeslev & Partnere, Aarhus.

Det var på mange måder en stor dag – der var solgt tilstrækkelig mange boliger til, at finansieringen til hele byggeriet var klar og nu kunne man koncentrere kræfterne om at skabe de bedste ferieboliger, der endnu var set på Rømø.

Ferieboligerne stod færdige og blev taget i brug gradvist i perioden fra slutningen af 2005 og til slutningen af 2006.

På det tidspunkt var der solgt 60 boliger til private ejere og 140 boliger + centreret + golfbanerne til Eurotrust A/S, et børsnoteret selskab, som dels ville drive centeret, udleje boligerne og med tiden videresælge disse med fortjeneste.

Men Eurotrust A/S gik desværre konkurs i slutningen af 2008 i forbindelse med finanskrisen og trak RGW med ned, så centeret - og i en periode også golfbanerne - var lukkede indtil Dayz Resorts i januar 2011 købte stedet.

Alle 200 ferieboliger er nu videresolgt og ejet af private investorer, medens centeret og golfbanerne er ejet af enjoy resorts – en model som helt svarer til de oprindelige intentioner med RGW. enjoy resorts driver nu stedet i et nært partnerskab med Ejerforeningen.

Kontakt til Ejerforeningen RGW | 6792 Rømø - Danmark